Bilet na pociąg międzynarodowy pół roku wcześniej, automatyczne powiadomienia mailowe i bilety na pociąg i transport miejski – to udogodnienia, których wprowadzenie jeszcze w tym roku zapowiedziały PKP Intercity. Będą one obowiązywały przy zakupie w serwisie internetowym przewoźnika i w jego aplikacji mobilnej. Nowe rozwiązania mają ułatwić planowanie podróży w komunikacji krajowej i międzynarodowej.
Jeszcze w tym roku PKP Intercity mają wprowadzić powiadomienia m. in. o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy, jeśli zmianie ulegnie np. godzina odjazdu pociągu międzynarodowego. Informacje będą wysyłane automatycznie na adres mailowy użyty przy zakupie biletu w serwisie e-IC 2.0 lub w aplikacji PKP Intercity. Będą też widoczne z poziomu konta użytkownika. – To rozwiązanie zapewnieni podróżnym kompleksową i dokładną informację dotyczącą ich przejazdu – zapowiada spółka. W przyszłości ma zostać rozszerzone także na połączenia krajowe.
Do Pragi, Berlina, Wiednia – rezerwacja nawet pół roku przed podróżą
Spółka przygotowała również coś specjalnego dla miłośników zagranicznych podróży. Jeszcze w tym roku w serwisie e-IC 2.0 oraz aplikacji PKP Intercity bilety na wybrane połączenia międzynarodowe będzie można kupić nawet pół roku wcześniej (180 dni). W pierwszej kolejności przewoźnik zamierza zwiększyć termin przedsprzedaży dla pociągów z Polski do Niemiec, Czech i Austrii. Pasażerowie zyskają w ten sposób aż 120 dni więcej na zaplanowanie swojego wyjazdu (do tej pory przedsprzedaż na większości tras międzynarodowych uruchamiana była z 60-dniowym wyprzedzeniem). Wyjątkiem są połączenia do Ukrainy, gdzie obowiązuje 20-dniowy okres przedsprzedaży.
Podróżujący przy zakupie biletu w aplikacji PKP Intercity oraz serwisie e-IC 2.0 będą mogli wybrać miejsce w pociągu na schemacie dzięki graficznej rezerwacji miejsc. Obecnie możliwość taka jest dostępna tylko dla przejazdów krajowych.
Bilet miejski gratis do kolejowegoNowości wprowadzane w tym roku to także lokalne rozwiązania, mające na celu ułatwienie podróżowania i integrację różnych środków transportu. Niebawem pasażerowie korzystający z aplikacji PKP Intercity będą mieli możliwość zakupu biletu, który pozwoli na podróżowanie po Warszawie, między innymi metrem, autobusem i tramwajem, w pierwszej strefie biletowej przez 75 minut. Identyczne rozwiązanie istnieje od 2016 r. w
pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi do Warszawy.
PKP Intercity planują w dłuższej perspektywie nawiązanie współpracy także z innymi samorządami. Przewoźnik nie wskazuje, o jakie miasta chodzi, nie podaje też terminu wprowadzenia tych zmian.
O innych zmianach w systemie dystrybucji biletów planowanych przez PKP Intercity
piszemy tutaj.